Translate

петак, 24. октобар 2014.

Ne oblacim se za vas



Moda.Odeća.Žena.Komentari.

Moda je sastavni deo zivota.Modu obicno vezujemo za odeću međutim moda je prisutna u svim oblastima života,arhitekturi,hrani,knjigama,nacinu života,u svemu.Peplavljeni smo informacijama,porukama,reklamama,utiscima.

Cini mi se da je u ovom vremenu  kada mnogi modni kreatori ,blogeri,modni urednici,novinari, poručuju da je pravilo *da pravila nema* ipak prisutna velika uniformisanost.Nekako mi se cini da je isto kao nekada kada je modna industrija diktirala jedan trend i mnogi prihvatali i izgledali isto.Sada skoro sve modne blogerke opet izgledaju manje vise isto.Verovatno je to ona potreba u ljudima da oponašaju ,odnosno vidim na tebi,svidja mi se , i ja zelim isto.Jedna blogerka izbaci sliku  odredjenog tipa *pocepanih * farmerica ,ako je uticajna sve ostale je iskopiraju.Onda čitaoci iskopiraju blogere i tako opet dojemo na isto.Bude opet to da neko diktira trend.

Ono sto mene u suštini iznenađuje je da  se u obilju svega izgubio onaj najvažniji cilj garderobe.Osim naravno da zaštiti od vremenskih neprilika :)  njen najvažniji cilj je da ulepša.Ne mogu da verujem da se mnoge osobe oblače kao da nemaju ogledalo .Gojazna mlada osoba ide ispred mene.Nosi farmerice sa spuštenim strukom ,kratku majicu iznad pupka.Vidim predebele butine koje udaraju jedna o drugu.Krive noge od debljine,salo sa stomaka i bokova koje kipi na sve strane.Vidim deformisano žensko telo.Ne razumem zašto neko zeli da pokaze i istakne ono ruzno na sebi.Još sam se vise zapanjila kada sam primetila da ta osoba hoda podignute glave ,neverovatno zadovoljna i samouverena.Ostala sam zapanjena.

Malo nakon toga svratim u jedan butik i vidim zenu u *pristojnim* godinama kako čežnjivo gleda komad garderobe u ruci ,koji bi joj izuzetno lepo pristajao jer ima perfektnu figuru .Uz uzdah ona vraća prodavcu komad garderobe i kaže: Svidja mi se mnogo ali ne pristaje mojim godinama.

Pa gde je tu logika? Petnaestogodišnjakinja nosi i ono sto joj ne stoji jer misli da je štiti imunitet mladosti a četrdesetogodišnjakinja sa čvrstim zategnutim perfektnim telom se odriče komada garderobe koji joj se svidja jer se plasi osude okoline .

E tu ja u sebi pobesnim.Zar je moguće da su naše žene toliko zaplašene i zavisne od mišljenja drugih.Ma koga je briga za vas i mene?Svojom garderobom ne nanosite štetu nikome.Ljudi pricaju i komentarišu uvek i uvek ce pricati, neki iz zlobe,zavisti,dosade,potrebe da uvek nesto kritikuju ,iz milion razloga.Često komentarišu iz zavisti jer oni ne mogu poneti tu kombinaciju ,a hteli bi,pa onda bezočno svojim negativnim komentarima pokušavaju da odvrate vas od nje.Ne mozemo se svideti i ugoditi svima i ne treba .Trebamo se svideti i ugoditi sebi.

Mislim da jedini kriterijum koji treba  da imamo je, estetika  i individualnost.Estetika je jako bitna
jer je najbitnije kako nam nešto stoji,da li prikriva ono loše na nama a ističe ono lepo.Individualnost ,jer  ne mogu svi da iznesu jedan komad garderobe na isti način,nevezano za godine.Jednostavno to zavisi od ličnosti,stava,samopouzdanja i mnogo toga sto je individualno za svakoga. I zato ne zelim da mi neko kaže kako treba da izgledam i da se oblačim.Ne oblačim se zbog drugih ,niti se oblačim da bih postigla neki cilj,izazvala nečiju reakciju.Garderobu biram iskljucivo ako mi se svidja neki komad ,raduje me da ga imam i mislim da odgovara meni i mojoj figuri.I ko ce da mi kaže da je taj komad za petnaestogodišnjakinju.Odkad se garderoba pravi sa upustvom koja starosna grupa treba da je koristi.

Ne oblačim se za vas, oblačim se za mene.Život je kratak i težak da bih ja brinula o tome šta ko misli o tome kako ja izgledam.Kada umrem ko će se sećati da sam ja obukla *pocepane* farmerice danas iako kažu da nisu za moje godine.Bitno je da sam  ja danas zadovoljna i radosna  i da me u moru obaveza,teških trenutaka ponekad raduje da se igram garderobom.Zivot se sastoji od tih malih radosti.Čovek treba da radi ono sto ga raduje bez obzira šta to bilo.

Zato drage moje oblačite se za sebe, svojim izgledom treba da budete zadovoljne vi same a ne neko drugi.

Нема коментара:

Постави коментар